Portál ZP: komunikace s RBP online

Portál ZP

O Portálu ZP

Portál ZP je moderní a bezpečný nástroj, který umožňuje snadnou elektronickou komunikaci se zdravotními pojišťovnami. Díky němu můžete vyřizovat agendu rychleji, bez nutnosti návštěvy pobočky.

Proč využívat Portál ZP

Používání Portálu ZP je jednoduché a zdarma. Stačí mít počítač s připojením k internetu. Přihlášení je možné prostřednictvím SMS autentizace, nebo pomocí elektronického certifikátu. Pokud certifikát nemáte, můžete si jej snadno pořídit podle návodu v nápovědě Portálu ZP.

  • Poskytovatelé zdravotních služeb

    Poskytovatelé zdravotních služeb

    Elektronické odesílání vyúčtování, podání a reklamací.
    Zaměstnavatelé a plátci

    Zaměstnavatelé a plátci

    Jednoduché podání přehledů a komunikace s pojišťovnou.
    Pojištěnci

    Pojištěnci

    Přehled o odeslaných dokumentech a možnost rychlé elektronické komunikace.
  • Rychlé a bezpečné odesílání dokladů a přehledů. Automatická kontrola správnosti dat. Potvrzení o přijetí dokumentů (digitálně podepsaný protokol). Možnost elektronického podání žádostí a reklamací. Přístup do osobní zabezpečené schránky pro příjem dokumentů od RBP. 100 % bezpečnost a ochrana dat.

    Služby portálu ZP

    Co všechno Portál ZP umí

    Portál ZP šetří čas, zjednodušuje administrativu a urychluje vyřízení požadavků. Komunikace s RBP je díky němu dostupná 24 hodin denně, bezpečně a přehledně.

    Rychlé a bezpečné odesílání dokladů a přehledů.

    Automatická kontrola správnosti dat.

    Potvrzení o přijetí dokumentů (digitálně podepsaný protokol).

    Možnost elektronického podání žádostí a reklamací.

    Přístup do osobní zabezpečené schránky pro příjem dokumentů od RBP.

    100 % bezpečnost a ochrana dat.

    PDF Zjistit více o službách Portálu ZP (6134.883 kB)

Informace pohromadě

Odpovědi na vaše dotazy

  • Přihlaste se do portálu RBP, zdravotní pojišťovny a poté v nabídce menu "Obecné služby" zvolte položku "Prohlížení zápisů".

    Zde vyhledejte podání, které chcete stornovat. Jedná-li se o nové podání, je u něj nabídnuta možnost žádosti o stornování (starší podání již stornovat nelze, neboť již jsou zpracována).

    Poté odešlete opravené podání. Jen v případě odeslání žádosti o storno vyúčtování zdravotní péče vyčkejte, až vás naši pracovníci vyzvou na vložení nového podání a teprve poté lze odeslat opravené podání.

  • Zřejmě se pokoušíte podepsat data osobním certifikátem, který na kartě již není, neboť byl nahrazen novějším. V podepisovacím dialogovém okně klikněte na tlačítko "..." a vyberte si nový certifikát, který na kartě skutečně máte.

  • Vstupte do přihlašovací stránky Portálu RBP, zdravotní pojišťovny a přihlaste se. Zobrazí se dialogové okno pro podpis přihlašovacího prohlášení. Ještě před podpisem si vyberte nový certifikát (tlačítkem '...').

    Portál vás odmítne z důvodu neznámého certifikátu, ale umožní vám jej zavést k existujícímu kontu. Postupujte dle instrukcí, které vám vypíše. Toto je preferovaný způsob, při kterém navíc budete mít certifikát zaveden ihned.

    Pokud tento postup nebude použitelný, pak na stejné přihlašovací stránce spusťte v menu Obecné služby nabídku "Žádost o zavedení nového certifikátu", na úvodní otázku, zda jste se novým certifikátem pokusili přihlásit, odpovězte kladně a následně pak vyplňte nabídnutou žádost o zavedení nového certifikátu. Poté počkejte, až ji administrátoři dané ZP zpracují.

    Každopádně certifikát stačí zavést jen na jednom portálu, protože se automaticky zkopíruje i pro ostatní portály.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů